Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Για τις καταγγελίες, τα παράπονά και τις απόψεις σας στείλτε μήνυμα στο NEO E-Mail: theofilosproto@gmail.com

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Παρέμβαση στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και θετική ανταπόκρισή του, για τον υποθαλάσσιο αγωγό Αίγινας

Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης, με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, για το μείζον ζήτημα της κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού της Αίγινας, ζήτησε την άμεση ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας από μέρους του,  ώστε -τώρα που ολοκληρώθηκε η προμελέτη- να δοθεί η δυνατότητα με το εγκεκριμένο σύστημα μελέτη - κατασκευή,  ένταξης έργων συγκεκριμένης κατεύθυνσης, για το έργο του Αγωγού και να κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Αττικής.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
«Κύριε υπουργέ,
Όπως γνωρίζετε, η Αίγινα, η Πρώτη Πρωτεύουσα του Ελληνικού κράτους, επί δεκαετίες προσπαθεί να επιλύσει το μείζον ζήτημα της επάρκειας και ποιότητας νερού με την κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού, μέσω της Σαλαμίνας, με τον οποίο το νησί θα απελευθερωθεί και θα εισέλθει σε μια νέα αναπτυξιακή τροχιά.
Από την πρώτη μέρα της θητείας μας, τόσο ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός, όσο και εγώ ως αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Νήσων σε συνεχή συνεργασία με τον Δήμαρχο Αίγινας, στηρίξαμε, σε όλα τα επίπεδα αυτή την προοπτική και σήμερα είμαστε πραγματικά και όχι εικονικά στο τελευταίο εκείνο στάδιο που θα μας επιτρέψει να χρηματοδοτήσουμε ως Περιφέρεια και να κατασκευάσουμε το μεγάλο αυτό έργο ζωής.
Το ζωτικό για την Αίγινα έργο της κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού σύνδεσης της νήσου με το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ, βρίσκεται στην τελική ευθεία για ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, καθώς έχουν διαβιβαστεί τα τεύχη δημοπράτησης για έγκριση στο Υπουργείο Εσωτερικών, λόγω ύψους προϋπολογισμού, όπου όμως, αμφισβητείται η δυνατότητα δημοπράτησης με το σύστημα μελέτη και κατασκευή σε εφαρμογή της σχετικής απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ με αρ. πρωτ. Δ17γ/02/27/ΦΝ 440/ 6-2-2013 (ΑΔΑ: ΒΕΥΘ1-ΩΘΗ).
Επισημαίνεται ότι:
·         Χωρίς την έγκριση των τευχών δημοπράτησης δεν είναι δυνατή η ένταξη του έργου.
·          Το ελληνικό Δημόσιο ξοδεύει πάνω από 4.000.000 ευρώ ετησίως για τη μεταφορά του νερού στην Αίγινα και,
·         Το έργο είναι ώριμο για δημοπράτηση με εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, εγκεκριμένη προμελέτη και εγκεκριμένες υποστηρικτικές μελέτες.
Κύριε υπουργέ,
Παρακαλούμε για την άμεση προώθηση από μέρους σας, σχετικής νομοθετικής ρύθμισης που να διευκρινίζει ότι η ανωτέρω απόφαση παραμένει σε ισχύ, προκειμένου να μην καθυστερήσει άλλο η υλοποίηση του έργου αυτού, με δεδομένο ότι η απόφαση Δ17γ/256/7/ΦΝ433.5/6.9.2013 περί καθορισμού των ειδών των τεχνικών έργων που πληρούν τις προϋποθέσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 8 της Κωδικοποίησης της Νομοθεσίας Κατασκευής Δημοσίων Έργων (ΚΔΕ) που κυρώθηκε με το Ν.3669/08 (ΦΕΚ 116Α΄/18-6-2008), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 59 του ν. 4146/2013 (ΦΕΚ 90Α΄/18-04-2013), για δημοπράτησή τους με το σύστημα μελέτη και κατασκευή δεν περιλαμβάνει τα έργα υποθαλάσσιων αγωγών και δεν διευκρινίζεται αν έχει αναδρομική ισχύ για ήδη εγκεκριμένα έργα.
Απολύτως βέβαιος για το ειλικρινές ενδιαφέρον σας, αναμένω τις ενέργειές σας».
ΘΕΤΙΚΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ
Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης, δήλωσε τα εξής:
«Μετά από μεγάλο αγώνα κόντρα στη γραφειοκρατία, συντονισμένες ενέργειες και συνεχή συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής με το Δήμο Αίγινας και όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, το μείζον ζήτημα του υποθαλάσσιου αγωγού φτάνει σε αίσιο τέλος.
Θέλω να ευχαριστήσω τον υπουργό υποδομών, μεταφορών και δικτύων κ. Χρυσοχοϊδη, γιατί ανταποκρινόμενος άμεσα στην επιστολή μου, προωθεί τις αμέσως επόμενες μέρες την απαιτούμενη νομοθετική ρύθμιση που επιτρέπει την χρηματοδότηση και κατασκευή του έργου από την Περιφέρεια Αττικής, όπως έχει δεσμευθεί ο Περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός.
Το όνειρο δεκαετιών να έχει η Αίγινα επάρκεια και ποιότητα νερού μπορεί πλέον να γίνει πραγματικότητα. Είμαστε παρόντες στο πλευρό της Αίγινας με καθαρές και οριστικές λύσεις, ώστε με έργο να πάμε μπροστά».