Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Για τις καταγγελίες, τα παράπονά και τις απόψεις σας στείλτε μήνυμα στο NEO E-Mail: theofilosproto@gmail.com

Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Δελτίο Τύπου του συγκροτήματος “Spanopoulos Group”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
          Στην περιοχή ΚΑΤΩ ΠΟΥΝΤΑ - ΚΑΜΑΤΕΡΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ,  ως γνωστό, λειτουργούσαν  ναυπηγεία, -ΝΕΜΟ & ΑΡΓΩ- από το 1962. Το 1999, η έκταση 36.000 m2, οι σιδηροτροχιές και γλίστρες, εντός θαλάσσιου χώρου 13.000m2, και οι πεπαλαιωμένες εγκαταστάσεις πέρασαν στην κυριότητα των αδελφών Σπανόπουλου, οι οποίοι μετά από τεράστιο αγώνα κατάφεραν να το επαναλειτουργήσουν το 2005. Έκτοτε, και εν μέσω κρίσης, έχουν προσφέρει δουλειά σε εκατοντάδες Έλληνες, ιδιαίτερα Σαλαμίνιους και έχουν στηρίξει σημαντικά την τοπική οικονομία, προμηθευτές, εμπόρους, εργολάβους, εκτιμώντας το γεγονός,  ότι  τα ναυπηγεία εδρεύουν στο ιστορικό νησί της ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ.
Σε συνέχεια επαναλαμβανόμενων δημοσιευμάτων, που εξυπηρετούν προφανείς κομματικούς και ψηφοθηρικούς σκοπούς, σας κάνουμε γνωστά τα κάτωθι :
·         Η μονάδα είναι εφοδιασμένη με εν ισχύ άδεια λειτουργίας, και αντίστοιχους Περιβαλλοντικούς Όρους.
·         Η μονάδα διατηρεί Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας, Περιβαλλοντικής Διαχείρισης Ασφάλειας & Υγείας - Quality and Environmental Management System (QMS & EMS), το οποίο πληροί  τις απαιτήσεις των ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:2007 και αποτελεί μέρος της Company’s Integrated Safety, Quality and Environmental Management System (SQEMS).
·         Η παραγωγική δραστηριότητα λαμβάνει χώρα, εξ’ ολοκλήρου, σε χώρο κηρυγμένο ως Β’ Αρχαιολογική Ζώνη, όπου, βάσει του Γ.Π.Σ. Σαλαμίνας, επιτρέπεται η λειτουργία ναυπηγικών μονάδων.
Αναφορικά με το θέμα της λειτουργίας διαλυτηρίου:
·                     Η εταιρεία μας τα τελευταία 15 χρόνια, έχει συμβάλει τα μέγιστα στην απομάκρυνση επικινδύνων/επιβλαβών βυθισμένων και ημιβυθισμένων πλοίων και πλωτών ναυπηγημάτων. Η συμβολή μας στον καθαρισμό του ιστορικού όρμου των Αμπελακίων (Κηρυγμένη Α’ Αρχαιολογική Ζώνη), μέσω διαγωνισμών του Ο.Λ.Π., είναι τεράστια, διότι απομακρύναμε δεκάδες ρυμουλκά, φορτηγίδες, πλοία και πλωτά ναυπηγήματα, τα οποία επί χρόνια μόλυναν έμμεσα και άμεσα τη περιοχή.
·                     Γι αυτό το λόγο, καταθέσαμε Μ.Π.Ε. για τη προσθήκη δραστηριότητας διάλυσης πλοίων, στην υφιστάμενη άδεια λειτουργίας. Βάσει της ελληνικής νομοθεσίας, προκειμένου για την οριστική διάλυση και διαγραφή από τα νηολόγια, απαιτείται το ανά περίπτωση πλωτό να οδηγηθεί σε ναυπηγείο, το οποίο φέρει και αντίστοιχη άδεια διάλυσης. Στόχος μας ήταν η δημιουργία ενός Οικολογικού/Πράσινου διαλυτηρίου, το οποίο θα παραλάμβανε μικρά πλοία και πλωτά ναυπηγήματα, θα τα διέλυε με σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό, και θα διέθετε τα προϊόντα σε αδειοδοτημένους παραλήπτες. Επιπροσθέτως θα δημιουργούνταν τουλάχιστον 20-30 νέες θέσεις εργασίας.
·                     Η παραπάνω αίτηση τελικώς απορρίφθηκε από το ΥΠΕΚΑ και η διεύθυνση σεβόμενη την απόφαση, αλλά και το κοινό αίσθημα, παραιτήθηκε των προσπαθειών για την υλοποίηση  διαλυτηρίου.
 
Όσον αφορά στην επέκταση του ναυπηγείου:
 
·         Δεν πρόκειται για καμία περαιτέρω επέκταση, αλλά για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, εντός της υπάρχουσας ιδιοκτησίας. Οι παλιές σιδηροτροχιές και γλίστρες, που λειτουργούν από το 1962, εντός θαλάσσιου χώρου 13.000m2, θα περιοριστούν και ουσιαστικά θα καταργηθούν, δίνοντας τη θέση τους σε δάπεδα εργασίας και καινούργια μηχανήματα πράσινης τεχνολογίας, φιλικότερα προς το θαλάσσιο και τον περιβάλλοντα χερσαίο χώρο. Ως συνέπεια, θα επιτευχθούν ασφαλέστερες συνθήκες εργασίας και νέες θέσεις, σε ποσοστό 30-40% πλέον των υφισταμένων, οι οποίες θα μειώσουν σημαντικά την ανεργία στον τοπικό πληθυσμό. Η εν λόγω αναβάθμιση, αποτελεί ανελαστική προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα της μονάδας, δεδομένου ότι οι σύγχρονες προδιαγραφές ,που επιβάλλει ο διεθνής ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα απαιτητικές και δυστυχώς οδηγούν μεγάλο όγκο εργασίας σε γειτονικά κράτη : Τουρκία, Ιταλία. Θεωρείται δε βέβαιο, ότι η μονάδα θα αποτελέσει πόλο έλξης για μεγαλύτερα Mega Yachts, τα οποία μέχρι τώρα αδυνατούσε να φιλοξενήσει.  
ΚΑΛΟΥΜΕ τις Αρχές, τους  Εκπροσώπους Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών Συλλόγων, τον τοπικό Τύπο, αλλά κυρίως τους απλούς πολίτες να σκεφθούν όλα τα παραπάνω. Τους προσκαλούμε επίσης, να επισκεφτούν τα ναυπηγεία μας και να διαπιστώσουν ιδίοις όμασι, ότι κάθε δραστηριότητα εδώ, γίνεται εντός της ιδιοκτησίας, με απέραντο σεβασμό στο περιβάλλον και στον αρχαιολογικό χώρο.
Ας μην παραμυθιαζόμαστε, από πολιτικούς, που φωτογραφίζονται προεκλογικά με φόντο τα διαλυτήρια του Μπαγκλαντές. Τα ναυπηγεία Σπανόπουλου δεν έχουν καμιά σχέση με διαλυτήρια χωρών όπως Μπαγκλαντές ή Ινδία. Εδρεύουν στη Σαλαμίνα, της οποίας την ιστορία σέβονται και έχουν συμβάλλει ενεργά στην ανάπτυξή της. Συμμεριζόμαστε κι εμείς το όραμα της ανάδειξης της ιστορικότητας του νησιού, θεωρούμε όμως παράλληλα, ότι η ανάπτυξη είναι αρωγός κι όχι εμπόδιο του οράματος. Όπως τα πανέμορφα θέρετρα, Κάννες, Αντίμπες, Γένοβα, φημίζονται ταυτόχρονα για τον τουρισμό αλλά και τα ναυπηγεία τους, που λειτουργούν εντός αστικών περιοχών∙ όπως στο πριγκιπάτο του Μονακό, το παλάτι βρίσκεται δίπλα στα ναυπηγεία, χωρίς να χάνει τίποτα από την αίγλη του, έτσι και το ναυπηγείο μας, ένα ναυπηγείο-κόσμημα δεν αφαιρεί τίποτα από την ιστορικότητα και την επισκεψιμότητα του νησιού, ενώ προτίθεται  να συνεργαστεί με τον αρμόδιο φορέα ανάπτυξης Tουρισμού με σκοπό την αύξηση αυτού.
Η Διεύθυνση και το προσωπικό του ναυπηγείου, προσφέρουν αμέριστα τη βοήθειά τους και διατίθενται να συνεργαστούν με την εκάστοτε Δημοτική Αρχή, συμβάλλοντας στον εξωραϊσμό και την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου. Υπενθυμίζουν δε, ότι τα ΞΥΛΙΝΑ ΤΕΙΧΗ, ΤΗΣ ΝΑΥΜΑΧΙΑΣ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΣΩΣΑΝ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ, ΤΟ 480 Π.Χ., σε κάποιο ναυπηγείο κατασκευάστηκαν.