Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Για τις καταγγελίες, τα παράπονά και τις απόψεις σας στείλτε μήνυμα στο NEO E-Mail: theofilosproto@gmail.com

Κυριακή 13 Μαΐου 2012

Ζεύξη Σαλαμίνας Έργο πνοής ή εκπνοής; Έργο ζωής ή θανάτου;

Τους τελευταίους μήνες άρχισε να γίνεται πολύς λόγος για την αμφίπλευρη ζεύξη της Σαλαμίνας με την Αττική. Οι γνώμες διίστανται, εικονίζοντας το έργο άλλοτε σωτήριο για το νησί μας και άλλοτε καταστροφικό. Που βρίσκεται η αλήθεια; Ποιά είναι τα υπέρ και ποιά τα κατά;
Το γεγονός είναι ότι το Υπουργείο, όπως λέγεται, δεν ενημέρωσε τον Δήμο μας, ούτε καν ζήτησε τη γνώμη μας!
Ας μεταφερθούμε στο μέλλον και ας «δούμε» με ένα υποθετικό σενάριο, τι εικόνα θα παρουσιάζει η Σαλαμίνα μετά την παράδοση του έργου στην κυκλοφορία...
Η υποθαλάσσια διάβαση από τη στεριά προς το νησί θα προεκτείνεται σε όλο του το μήκος και με εναέρια γέφυρα θα συνεχίζει προς την απέναντι μεριά, έχοντας τουλάχιστον τρεις εξόδους στη Σαλαμίνα. Ο όγκος των οχημάτων που θα διέρχεται θα πολλαπλασιαστεί, αφού ο χρόνος που θα κερδίζουν οι οδηγοί θα είναι αρκετά υπολογίσιμος.

Το κόστος, αν πάρουμε παράδειγμα τη γέφυρα στο Ρίο, ίσως να είναι υψηλότερο από το εισιτήριο στα οχηματαγωγά, όμως κάτι ο χρόνος, κάτι το καύσιμο, μάλλον θα συμφέρει η χρήση της.
Η Σαλαμίνα όμως τι γίνεται; Πόσο «χαντακώνεται» από μια τόσο μεγάλη παρέμβαση; Μήπως θα ασφυκτιά από την κίνηση και τη μόλυνση της ατμόσφαιρας; Μήπως μετατραπεί σε αποθήκη εμπορευματοκιβωτίων; Μήπως γίνει η πιο υποβαθμισμένη προέκταση του Πειραιά;
Οι δρόμοι του νησιού, ακόμα και με την κατασκευή παρακαμπτηρίων, θα αντέξουν την κυκλοφοριακή αύξηση;
Πόσο θα έχει σεβαστεί το Υπουργείο το νησί μας κατά την κατασκευή ενός τέτοιου έργου;
Αν το προχωρήσουμε παραπέρα και κάνουμε «πονηρές σκέψεις» διαβάζοντας στην ανακοίνωση του Υπουργείου ότι η κατασκευή θα ανατεθεί κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού, τι συμπέρασμα βγάζουμε; Ότι θα «κιτρινίσει» ο τόπος! Η COSCO περιμένει σαν το ποτάμι στο φράγμα. Μόλις αναλάβει τη γέφυρα - γιατί θα την αναλάβει είτε φανερά είτε κρυφά - η Σαλαμίνα θα πλημμυρίσει και θα μετατραπεί σε μια τεράστια αποθήκη εμπορευματοκιβωτίων και χώρο στάθμευσης φορτηγών. Η αρχική κοστολόγηση του έργου που ανέρχεται σε 350 εκ ευρώ είναι μεγάλο δέλεαρ...Λίγα να λέμε, πολλά να καταλαβαίνουμε...

Το παραπάνω «σενάριο» και τα ερωτήματα πρέπει να μας απασχολήσουν σοβαρά όλους, ειδικά τώρα που γίνονται τα πρώτα βήματα για τουριστική προβολή της Σαλαμίνας και οι οιωνοί είναι καλοί.
Καλό θα ήταν να προηγηθούν της ζεύξης άλλα έργα που θα διευκολύνουν τόσο τη ζωή μας στο νησί, όσο και την πιθανότητα της ανάπτυξής του μέσα από τον Τουρισμό, ο οποίος θα φέρει την πραγματική ανάπτυξη στη Σαλαμίνα. Άλλωστε αυτός είναι ο λόγος που «κόπτονται» να μεταφέρουν κάθε τι που έχει σχέση με την Ιστορία στον Πειραιά και στις νοτιοδυτικές ακτές της Αττικής, με το παραπλανητικό όνομα Πολιτιστική Ακτή. 
Προ πάντων όμως πρέπει να ερωτηθούμε όλοι εμείς αν θέλουμε να μπούμε κάτω από μια γέφυρα, ακόμα κι αν ένα τέτοιο έργο δώσει (ίσως) δουλειά σε αρκετούς από εμάς για δυο - τρία χρόνια. Πρέπει να ερωτηθούμε και να σκεφτούμε καλά πριν απαντήσουμε, αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια μόνιμη κατάσταση στη Σαλαμίνα που τελικά θα την κληροδοτήσουμε στα παιδιά μας.
Άραγε, τους ετοιμάζουμε ένα καλύτερο περιβάλλον δίνοντας την άδειά μας για ένα τόσο καθοριστικό έργο για το νησί; Ποιός μπορεί να απαντήσει με σιγουριά;
Μήπως σε τελική ανάλυση, δικαίως «ξεσπάθωσε» ο Δήμαρχος;
ΑΘ